Més informació [ Detall d'activitat

 
REC0010425   Podem motivar als alumnes, en el món de les distraccions? Què hi diu la neurociència?
2015-2016   Curs. Primària-Secundària
  
   4/7/2016 - 8/7/2016 (20 hores) de 11:00h a h
   ESC Jacint Verdaguer
   c. Ramon y Cajal, 8 (Tàrrega) 
  
Format   Presencial
Organització   Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
  
  
  
Inscripció   15/05/2016 - 24/06/2016
  
Cost matrícula (Euros)   30
  
Descripció i   Metodologia:   Els alumnes actuals viuen en un món caracteritzat per les distraccions digitals, per la immediatesa en l’accés a la informació i pel volum d’informació predominantment visual i ràpida. Generar connexió amb els alumnes i desenvolupar la seva motivació és tot un repte. Captar l’atenció, generar curiositat i l’interès de l’alumne és clau per a millorar el rendiment cognitiu, afavorir un aprenentatge real i generar un bon clima a l’aula. Motivar als alumnes si és possible!
  
Objectius   1. Conèixer les investigacions recents sobre aspectes neuropsicobiològics i socials que intervenen en la motivació. Variables que intervenen en la motivació del propi docent i de l’alumne. 2. Reflexionar sobre el canvi de rol del professorat: del rol de transmissor de coneixement al rol d’acompanyament, impulsor i guiatge. 3. Conèixer eines i estratègies per aplicar a l’aula, i desenvolupar un pla d’acció concret.
  
Continguts   1 Aportacions de les investigacions neurocientífiques sobre la motivació en les diferents etapes evolutives.
2 Cervell adolescent: La segona oportunitat.
3 Motivació del propi docent i estil docent.
4 Motivació de l’alumne i estil d’aprenentatge (primària i secundària).
5 Llenguatge generatiu i motivació o desmotivació.
6 Claus de la motivació: autonomia, mestratge i propòsit. Eines i estratègies per aplicar a l’aula.
7 Pla d’acció.
  
Formador/a   Roser Claramunt Oliva
  
Avaluació   Participació activa a totes les sessions a les diferents dinàmiques de grup i treball individual i elaboració d’un pla individual d’acció a aplicar a l’aula (a partir dels punts treballats a les primeres sessions). El pla d’acció es farà dins de l’horari del curs.
  
Requisits de  certificació   Per certificar els alumnes hauran d'assistir a un mínim de 8 sessions del curs i haver realitzar de manera satisfactòria totes les tasques d'avaluació més amunt esmentades
  
Persones  destinatàries   Els continguts i les estratègies que es treballaran estan enfocades als cicles de Primària i Secundària especialment
  
E-mail   junta@geus.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   04/07/2016   0900   1100 
 Sessió 2   dilluns   04/07/2016   1130   1330 
 Sessió 3   dimarts   05/07/2016   0900   1100 
 Sessió 4   dimarts   05/07/2016   1130   1330 
 Sessió 5   dimecres   06/07/2016   0900   1100 
 Sessió 6   dimecres   06/07/2016   1130   1330 
 Sessió 7   dijous   07/07/2016   0900   1100 
 Sessió 8   dijous   07/07/2016   1130   1330 
 Sessió 9   divendres   08/07/2016   0900   1100 
 Sessió 10   divendres   08/07/2016   1130   1330 
  


Activitat reconeguda en resolució de data 08/06/2016 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).