REC0010425 |
Podem motivar als alumnes, en el món de les distraccions? Què hi diu la neurociència? |
2015-2016 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
4/7/2016 - 8/7/2016 (20 hores) de 11:00h a h |
|
ESC Jacint Verdaguer |
|
c. Ramon y Cajal, 8 (Tàrrega)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2016 - 24/06/2016 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
30
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Els alumnes actuals viuen en un món caracteritzat per les distraccions digitals, per la immediatesa en l’accés a la informació i pel volum d’informació predominantment visual i ràpida. Generar connexió amb els alumnes i desenvolupar la seva motivació és tot un repte. Captar l’atenció, generar curiositat i l’interès de l’alumne és clau per a millorar el rendiment cognitiu, afavorir un aprenentatge real i generar un bon clima a l’aula. Motivar als alumnes si és possible!
|
| |
Objectius |
1. Conèixer les investigacions recents sobre aspectes neuropsicobiològics i socials que intervenen en la motivació. Variables que intervenen en la motivació del propi docent i de l’alumne. 2. Reflexionar sobre el canvi de rol del professorat: del rol de transmissor de coneixement al rol d’acompanyament, impulsor i guiatge. 3. Conèixer eines i estratègies per aplicar a l’aula, i desenvolupar un pla d’acció concret.
|
| |
Continguts |
1 Aportacions de les investigacions neurocientífiques sobre la motivació en les diferents etapes evolutives.
2 Cervell adolescent: La segona oportunitat.
3 Motivació del propi docent i estil docent.
4 Motivació de l’alumne i estil d’aprenentatge (primària i secundària).
5 Llenguatge generatiu i motivació o desmotivació.
6 Claus de la motivació: autonomia, mestratge i propòsit. Eines i estratègies per aplicar a l’aula.
7 Pla d’acció.
|
| |
Formador/a |
Roser Claramunt Oliva
|
| |
Avaluació |
Participació activa a totes les sessions a les diferents dinàmiques de grup i treball individual i elaboració d’un pla individual d’acció a aplicar a l’aula (a partir dels punts treballats a les primeres sessions). El pla d’acció es farà dins de l’horari del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Per certificar els alumnes hauran d'assistir a un mínim de 8 sessions del curs i haver realitzar de manera satisfactòria totes les tasques d'avaluació més amunt esmentades
|
| |
Persones destinatàries |
Els continguts i les estratègies que es treballaran estan enfocades als cicles de Primària i Secundària especialment
|
| |
E-mail |
junta@geus.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
04/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 2 |
dilluns |
04/07/2016 |
1130 |
1330 |
Sessió 3 |
dimarts |
05/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 4 |
dimarts |
05/07/2016 |
1130 |
1330 |
Sessió 5 |
dimecres |
06/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 6 |
dimecres |
06/07/2016 |
1130 |
1330 |
Sessió 7 |
dijous |
07/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 8 |
dijous |
07/07/2016 |
1130 |
1330 |
Sessió 9 |
divendres |
08/07/2016 |
0900 |
1100 |
Sessió 10 |
divendres |
08/07/2016 |
1130 |
1330 |
|
| |